Sep 29, 2016

Körper (Sasha Waltz, 2000)

Körper (Telo, premda nemački izraz više podseća na englesku reč za leš) koreografkinje Saše Valc može da funkcioniše kao sinonim za odvažno pomeranje granica u svetu modernog plesa. Kao što naslov sugeriše, fokus je na ljudskom telu, koje za autorku predstavlja...

... prvenstveno biološki organizovan sistem ćelija, ali i ćeliju samu koja u simbiozi sa drugim telima formira živi totem / super-telo.
... komad gline koji se gnječi, razvlači i kida, ne bi li nastala figura iza čije se uznemirujuće izvitoperenosti krije mnoštvo značenja.
... mašinu ili jedan njen zupčanik; egzotični muzički instrument koji proizvodi zvuk prosvetljujućeg haosa i neprirodnog reda.
... gomilu mesa, ali i iskonski princip, esenciju kosmosa, ogledalo psihe, pređu za tkanje apstraktnih mitova, početak i kraj, razum i bezumlje, san i stvarnost, zastoj vremena i beskonačnost prostora.

Ono je prelepo u svojoj odvratnosti i ništavno u svojoj punoći. Pokret ga potvrđuje, ali i negira u nizu često kriptičnih, duhovno-orgazmičnih sekvenci koje čine provokativni i verovatno nenarativni performans. U isti mah otrovna i okrepljujuća, zabavna i zbunujuća, komunikativna i otuđujuća, razjarujuća i umirujuća, a povrh svega uvrnuta da uvrnutija ne može biti, predstava Körper pruža jedinstven doživljaj.

Preuzimajući veliki rizik, Valcova uporno odbija da jasno odgovori na pitanja tela i od svojih razmišljanja gradi bezizlazni lavirint. Zajedno sa timom koji stoji iza vrlo oskudnih kostima i minimalističke scenografije stvara ambijent u kojem su plesači gotovo primorani da se oslobode inhibicija i daju sve od sebe u ovaploćenju njenih deliričnih vizija.

No comments:

Post a Comment